Sweetkitchen’s Corporate Social Responsibility Strategy er bygget på følgende 3 søjler:

Vi ser det som et samfundsansvar, at der skal være plads og rummelighed til alle hos Sweetkitchen. Vi har derfor særligt fokus på socialt ansvar, hvor vi har dedikerede personer, som, i samarbejde med kommunen og PGU, hjælper unge mennesker, der har store sociale vanskeligheder. I gennem tiden har vi hjulpet mange af disse mennesker og ligeledes tilbudt flere af dem arbejde.  Derudover har vi også ansat folk i fleksjob ligesom vi har nogle i jobprøvning. Derved har Sweetkitchen’s  medarbejdere opnået en stor tilfredshed med at kunne hjælpe vores medmennesker og samtidigt få det synligt på bundlinjen. Ydermere har vi erhvervspraktikanter fra vores folkeskoler i 8. og 9. klasses praktik.

Vi tager ansvar for vores ansatte og har derfor oprettet sundhedsforsikring til alle vores medarbejdere. Dette har vi gjort for at give vores ansatte de bedste muligheder, hvis de får brug for en behandling.

Velgørenhed
I form af Sweetkitchen’s produkter sponsorerer vi flere produkter til krigsramte børn, skoler, efterskoler samt foreninger heriblandt Cystisk Fibrose-foreningen. 

Klima
I Sweetkitchen arbejder vi løbende på at reducere mængden af emballagen, så mest muligt emballage bliver sorteret og genanvendt.  Vi arbejder også på en minimering af vores plast-emballage. Vi har bl.a. skiftet emballagetype på nogle af vores produkter fra plastbøtter til poser, hvilket har betydet en plastbesparelse på op til 90%.

Vores lager er også udstyret med CO2-besparende LED belysning.